poniedziałek, 5 marca 2012

Moja Lycamobile, darmowy starter i przeniesienie numeru

Słów kilka na temat nowego, zapewne mało znanego operatora komórkowego w naszym kraju.
Jest to tzw. operator MVNO czyli nie posiada własnej infrastruktury nadajników itd. a korzysta dzięki umowom z nadajników innych operatorów, w tym wypadku PLUS-a
Nie mam zamiaru się tu rozwodzić i  "odkrywać Ameryki' tym bardziej że Lycamobile wystartowała już jakiś czas temu Tu znajdziecie wzmiankę o nowym "opie" chcę tylko opisać moje krótkie doświadczenia z "Lajką" związane.
Moje zainteresowanie tą siecią wzięło się nagle i to niedawno tzn. gdzieś po połowie lutego. Związane było z promocją Orange dla przenoszących nr. na "kartę" Myślę sobie- promocja niezgorsza 100 min. do wszystkich sieci co miesiąc, przez pół roku + 10zł bonusu na usługi w Orange co miesiąc, przez rok ( pod warunkiem doładowania za 25zł) A że korzystam z Orange free na kartę, do numerów przywiązany nie jestem, to przenieść nr i do darmowych bonusów internetowych dostać jeszcze rozmowy za darmo to w to mi graj:)
Postanowiłem zmaksymalizować swoje korzyści i znaleźć darmowy starter, który przeniosę do Orange.
Trochę szperania w necie i okazało się że darmowe startery mogę zamówić w Orange właśnie, co mi nie bardzo pasowało zważywszy na mój zamiar oraz we FreeM  i właśnie Lycamobile. Starter FreeM choć kuszący ofertą darmowego internetu, okazał się trudno dostępny z racji systemu kodów polecających. Została Lajka.
Znów poczytałem trochę na Telepolis.pl o doświadczeniach innych jednak nikt nie przeniósł nr. z Lycamobil do innego opa, co było moim zamiarem. Czas zostać Pionierem choć w tej dziedzinie i zamówić starter tym bardziej że za darmo jest również przesyłka.
Strona internetowa Lycamobile.pl przywitała mnie wizualizacją aktualnych cen, promocji i pakietów. Przyznać trzeba że oferta jest więcej niż interesująca np:
-29gr za pół godziny rozmowy w sieci i to na świecie, 
-29gr na krajowe komórki
-9gr sms
19gr na stacjonarne
A  do tego bonus 300 MB po doładowaniu za 5zł
Złożyłem zamówienie na darmowy starter podając adres do wysyłki oraz email. Tak jakoś wyszło że kliknąłem 4 razy zamawiając 4 startery. Chyba dla pewności żeby któryś doszedł:)
Zamówienia dokonałem w czwartek po południu ok 16.00 dostałem na email cztery potwierdzenia i czekałem.  Ku mojemu zaskoczeniu w poniedziałek w skrzynce znalazłem 4 koperty od Lajki, wszystkie adresowane do mnie osobiście.
Wcześniej czytałem wypowiedzi osób zamawiających startery, że jakiś limit jest dwóch czy trzech starterów na ten sam adres/nazwisko. Okazało się to nieprawdą.
Dodam że w tym samym czasie zamówiłem darmowy starter Orange.
Otrzymane karty SIM zarejestrowałem przez stronę internetową, podając nazwisko, adres, pesel, by móc przenieść numer do Orange co było moim zamiarem od początku. Po włożeniu karty SIM do tel. dostajemy sms z naszym numerem telefonu oraz ustawieniami internet. Na karcie jest 1zł. dostajemy cennik i listę (krótką) krótkich kodów. Podkreślić należy, że cały proces rejestracji karty SIM, przeprowadziłem przez internet, bez wychodzenia z domu, pokazywania dokumentu tożsamości czy wysyłania kopii, nigdzie indziej nie jest to możliwe. 
Po zalogowaniu się na swoje konto Lycamobile w zakłaadce dane osobowe jest niestety błąd. Mimo zaznaczenia opcji "do użytku prywatnego" wyskakuje " użytek służbowy" a to wymaga podania innych danych. Trochę tym zaniepokojony, gdyż mógłbym mieć z tego problemy przy przeniesieniu nr. zadzwoniłem pod bezpłatny nr Biura Obsługi które podobno jest w UK . Tam po błyskawicznym odebraniu tel. wyjaśniłem o co mi chodzi a Pan przyjmując zgłoszenie powiedział że dział techniczny załatwi to w 2 dni.
Z rozmowy i obsługi byłem bardzo zadowolony, z załatwienia już mniej. Po kilku dniach nic się nie zmieniło, ale nie dzwoniłem czekałem. Sytuacja nie zmieniła się do dziś, trudno.
Postanowiłem sprawdzić możliwość przenosin numeru z Lajki do Play z tego względu że Play mam bliżej, premia 60zł jednorazowo po dowolnym doładowaniu kusi oraz dlatego, że starterów Lajki mam już kilka;)
W międzyczasie zamówiłem bowiem kolejne 4 dla rodziny i sprawdzenia czy też dojdą. Doszły w ciągu trzech dni! A NA STARTER ORANGE NADAL CZEKAM
W Playu złożyłem wniosek o przeniesienie nr wszystko poszło sprawnie i szybko. Gdy odbierałem od Pana darmowy starter Play już dostałem sms z podziękowaniem od Play za odbiór tegoż startera:) Pan spisał moje dane, w formularzu sam zaznaczył żeby mi nie spamowali sms-ami i pocztą oraz zaznaczył opcję przeniesienia numeru w ciągu 24 godz. O decyzji mojego operatora (Lycamobile) czy i kiedy odstąpi numer miałem zostać poinformowany sms-em. Było to 01-03-2012 czyli w czwartek przed południem. 
Z nastaniem piątku czekam niecierpliwie decyzji mojego operatora..... 12.00 nic 14.00 nic 16.00 nic i tak do dziś. Dziś bowiem dostałem sms że mój operator wyznaczył termin przeniesienia nr na jutro tj na 06-03-2012 
I dobrze bo zaczynałem już wszystkim złorzeczyć gdyż naturę mam poniekąd nerwową:) a doświadczeń z przeniesieniem numeru jak dotąd żadnych.
Jutro okaże się czy się doczekałem przeniesienia numeru do Play. Jeśli tak to uzbrojony w te doświadczenia przenoszę dwa nr do Orange.
Lajka nie jest zła i też zatrzymam sobie jej numer tym bardziej że nie ma ograniczonego terminu ważności konta. WYSTARCZY TYLKO CHOĆ RAZ UŻYĆ przez wysłanie/odebranie sms czy rozmowę w ciągu 90 dni a nasze konto nadal pozostaje aktywne. BEZ DOŁADOWAŃ.
Jako ciekawostkę dodam, że w Lycamobile istnieje możliwość "przelewu sms" za darmo krótkim kodem
*133*NUMER TEL*KWOTA# 
Na starter Orange też się doczekałem po prawie dwóch tygodniach.
Jeśli ktoś to przeczyta, może pomoże mu to w czymś, a jeśli ktoś już przeniósł tak nr to proszę o wiadomość.

Dziś tj. 06-03 2012 ok 14.00 Play włączył mi mój numer z Lycamobile
Tak więc cała operacja przeniesienia numeru pre-paid Lyca na Play Fresh się udała:)



6 komentarzy:

  1. proszę o kontakt , ja mam z tym problem,chciałem do plusa ale podobno się nie da... mailaneta44@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. BOK Lycamobile twierdzi, że nie da sie wogole od nich przenieść numeru bo nie wypuszczą - ciekaw jak to ma sie do ustawy o MNP? złozylem dziś wniosek w Play i na razie "wisi" i czeka na zgode Lyca na uwolnienie numeru

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny gość z Ciebie Autorze. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy artykuł

    OdpowiedzUsuń
  5. ja dzisiaj będę testował tą samą opcję Lyca => Play. Dam znać jak poszło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak sie zastanawiam bo siedze w niemczech i mam niemiecka lajke i przy doladowaniu za 10 euro moge ustawic sobie 500 min na komorki i starcjonarne. Ciekawe czy w PL te kody tez dzialaja. jak ktos chce to ponizej wpisuje:
    - kod na 500 min na komorki: *139*5552# (zadzwon) i pozniej wciskamy 1 i wyslij
    - kod na 500 min na komorki i stacjonarne: *139*5551# (zadzwon) i pozniej wciskamy 1 i wyslij

    Jest jeszcze jakis kod na 500 smsow za 5 euro ale niestety nie pamietam

    OdpowiedzUsuń